Alma Tadema
Alma Tadema's Oil Paintings
Alma Tadema Museum
8 January 1836 – 25 June 1912. Most renowned painters.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Alma Tadema.org, welcome & enjoy!
Alma Tadema.org
 

Roelant Savery
Garden of Eden

ID: 10159

Roelant Savery Garden of Eden
Go Back!



Roelant Savery Garden of Eden


Go Back!


 

Roelant Savery

Flemish Northern Renaissance Painter, 1576-1639 . was a Flanders-born Dutch baroque painter of the Golden Age. Like so many other artists, Savery's Anabaptist family fled North from the Spanish occupied Southern Netherlands when Roelant was about 4 years old and settled in Haarlem around 1585. He was taught painting by his older brother Jacob Savery (c.1565-1603) and Hans Bol. After his schooling, Savery traveled to Prague around 1604, where he became court painter of the Emperors Rudolf II (1552-1612) and Mathias (1557-1619), who had made their court a center of mannerist art. Between 1606-1608 he traveled to Tyrol to study plants. Gillis d'Hondecoeter became his pupil.[3] Before 1616 Savery moved back to Amsterdam, and lived in the Sint Antoniesbreestraat. In 1618 he settled in Utrecht, where he joined the artist's guild a year later. His nephew Hans would become his most important assistant. In 1621 Savery bought a large house on the Boterstraat in Utrecht. The house had a large garden with flowers and plants, where a number of fellow painters, like Adam Willaerts were frequent visitors. Savery had kept his house in Amsterdam, and had one child baptized in Nieuwe Kerk (Amsterdam).[4] Savery was friends with still life painters like Balthasar van der Ast and Ambrosius Bosschaert. In the 1620s he was one of the most successful painters in Utrecht, but later his life got troubled, perhaps because of heavy drinking. Though he would have pupils until the late 1630s  Related Paintings of Roelant Savery :. | The Paradise | Landscape w Birds | Landscape with Wild Animals | Blumenstraub | Rocky Landscape |
Related Artists:
georg von rosen
Johan Georg Otto von Rosen, född 13 februari 1843 i Paris, död 1923 i Stockholm, var en svensk konstnär och greve av ätten von Rosen. Han målade i den akademiska stilen, till stor del historiemåleri och porträtt. Han var professor vid Konstakademien 1880-1908 och dess direktör 1881-1887 samt 1893-1899. Som konstakademiens direktör kom han i stark konflikt med den nya generation av konstnärer som krävde reformer av akademiens utbildning och utställningsverksamhet, de så kallade opponenterna. Georg von Rosen föddes i Paris 1843 som son till generalkonsuln greve Adolf Eugene von Rosen (kallad "de svenska järnvägarnas fader") och hans hustru Euphrosyne Rizo-Rangabe. Hans första levnadsår förflöt i Paris, varifrån familjen flydde till Sverige under februarirevolutionen 1848. Han studerade 1855-1861 vid Konstakademien i Stockholm. 1862 besökte Rosen världsutställningen i London där han lärde känna belgaren Henri Leys' arbeten, målningar med scener från medeltiden och renässansen målade i ålderdomlig stil. Dessa verk gjorde ett stort intryck på von Rosen. Han skrev själv Stående hvarje dag i flere timmar, försjunken i åskådandet af dessa om en snart sagdt öfvermänsklig intuition vittnande bilder, som likväl flertalet i den stora hopen med likgiltighet skred förbi, drömde jag mig tillbaka in i en hänsvunnen tid och för mina yttre ögon försvann hela den öfriga utställningen, den omgifvande mängden, ja hela den existerande verlden! Då jag lemnade London, var jag på 14 dagar vorden 300 år äldre. Rosen uppsökte följande året mästaren i Antwerpen och tillbringade en tid i hans umgänge och i hans atelje. Återkommen till Sverige, inspirerad av mötet, målade han Sten Sture d.ä. intåg i Stockholm. Den medeltida stadsmiljön med det noggranna återgivandet av stenläggningen och den närmast osannolika rikedomen på byggnadsdetaljer känns igen från Leys målningar. von Rosen belönades med kunglig medalj för målningen, och blev hyllad och uppskattad av Oscar II på grund av bildspråket, som i hög grad uttryckte den oscarianska epokens ideal. Samma år begav han sig ut på resa och besökte Egypten, Palestina, Syrien, Osmanska riket, Grekland och Ungern där han studerade måleri. 1866 vistades han ett år i Rom och vistades sedan åter hos Leys fram till dennes död 1869. Därefter studerade han i Menchen under Karl Piloty och reste sedan vidare till Italien innan han återkom till Sverige 1871. Efter hemkomsten målade han Erik XIV och Karin Månsdotter. 1872 blev han ledamot av Konstakademien, 1874 blev han vice professor, 1879 kammarherre och 1880 professor i figurteckning och målning. 1881-1887 samt 1893-1899 var han direktör för Akademins läroverk. 1892-1900 var han även ordförande i Nordiska samfundet till bekämpande av det vetenskapliga djurplågeriet, numera Djurens Rätt. Han avled 1923 och förblev ogift under hela sitt liv.
Foucquieres,Jacques
French , vers 1580-paris 1659
Francesco Curradi
Italian Baroque Era Painter, 1570-1661 son of Taddeo Curradi. He produced many devotional works and had a large clientele. At their best, the works are distinguished by lucid draughtsmanship, simple compositions and elegant, melancholy figures. Curradi was trained in the studio of Giovan Battista Naldini and in 1590 matriculated from the Accademia del Disegno, Florence. His first independent works include a Virgin and Child with Saints (1597; Volterra, S Lino) and a Birth of the Virgin (1598; Volterra Cathedral), both signed and dated. These paintings reflect the new clarity and directness introduced into Florentine painting by such artists as Santi di Tito and Jacopo Ligozzi. Subsequent works include a Crucifixion (1600) and a Virgin and Saints (1602; both Legnaia, S Angelo). In these the influence of Naldini yielded to that of Lodovico Cigoli and his circle, while the mildness of expression in the figures was inspired by Domenico Passignano. An album of 87 red chalk drawings, with scenes from the Life of St Mary Magdalene dei Pazzi (1606; Florence, convent of the Carmelites at Careggi) distinguished by their precision and clear, characteristically Florentine compositions, contributed to the iconography of this popular Counter-Reformation saint. In 1607 Curradi was commissioned to portray her mortal remains, and this painting, together with the drawings,






Alma Tadema
All the Alma Tadema's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved